BÓL ZĘBA, A PRZYCZYNA CHOROBY MIAZGI

PRÓCHNICA

Próchnica początkowa lub średnia nie jest bolesna, jedynie może dochodzić do przemijającego bólu podczas jedzenia – wówczas pojawiają się dolegliwości na słodkie, słone i kwaśne. Najczęściej pacjenci określają ten stan jako nadwrażliwość zębów. Osoby te zamiast wybrać się na wizytę do stomatologa, w celu dokładnego przeglądu i leczenia, szuka środków o szybkim działaniu w drogeriach lub aptekach, które mają zwalczyć przykre doznania. Są również takie osoby, które ból całkowicie ignorują. Nie łudźmy się, ale faktem jest, że jesteśmy narodem w kwestii uzębienia zaniedbanym, leniwym i nieświadomym.

Nie wiesz jak zadbać o swoje zęby? Zobacz jak dba o swoje Superdentyska

Próchnica nieleczona w dalszym ciągu postępuje, czasami dochodzi do zatrzymania tego procesu gdy zachowujemy wzorową higienę jamy ustnej, jednakże w większości przypadków pogłębia się. Bakterie drążą w kierunku komory miazgi, aż  w końcu ją zajmują i dochodzi do stałego, nieznośnego bólu, nasilającego się najczęściej na bodźce termiczne – na zimne, który jest spowodowany zapaleniem miazgi.

Miazga zęba to najbardziej wewnętrzna część struktury zęba. Wypełnia jamę zęba i jest jego odbiciem kształtu anatomicznego. Jest to galaretowata tkanka, w pełni organiczna, składająca się z naczyń krwionośnych, nerwów i innych komórek.

Zródło: superdentystka

INNE PRZYCZYNY CHORÓB MIAZGI

Innymi przyczynami powodującymi chorobę miazgi są urazy mechaniczne zębów, choroba przyzębia, nieprawidłowo przeprowadzane leczenie ortodontyczne (zbyt szybie przesuwanie zębów), czy przegrzanie zęba – miazgi w wyniku szlifowania zębów, bez odpowiedniego chłodzenia wodą i powietrzem, pod korony, mosty, licówki porcelanowe.